Analýza diagnostických nástrojů užívaných ve školských poradenských zařízeních (2008–2018)
Nr.15(2022)
Abstract
Schlagworte:
diagnostika; psychodiagnostické metody; školní poradenské zařízení
Předkládaná zpráva poskytuje přehled diagnostických nástrojů, které byly označovány jako nejčastěji využívané pro diagnostickou činnost odborných pracovníků školských poradenských zařízení (ŠPZ) - pedagogicko-psychologických poraden (dále jen PPP) a speciálně pedagogických center (dále jen SPC). Článek nastiňuje vývoj dané oblasti v posledních zhruba deseti letech a posun, ke kterému docházelo v preferenci užívání jednotlivých diagnostických metod. Přehled je založen na pravidelných dotazníkových šetřeních ve školských poradenských zařízeních, která Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) a dříve Institut pedagogicko-psychologického poradenství (IPPP ČR) uskutečňoval v rámci své odborné činnosti.
diagnostika; psychodiagnostické metody; školní poradenské zařízení
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2022 Aleš Hrubý, Lucie Chadimová, Petra Novotná, Jakub Jelínek