Projekt DIS – 12 diagnostických nástrojů
No.4(2014)
Abstract
Keywords:
projekt DIS; diagnostické nástroje diagnostika dětí; poradenská praxe
Projekt DIS (celým názvem „Diagnostika dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami“), realizovaný v období od 2. 9. 2010 do 31. 8. 2013, byl spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Jeho řešitelem byl Národní ústav pro vzdělávání. Hlavním cílem projektu bylo vytvořit psychometricky ověřené diagnostické nástroje, které budou zaměřeny na ty oblasti psychologické, pedagogické a speciálně-pedagogické diagnostiky dětí a žáků, u nichž je dle odborníků z praxe absence kvalitních metod nejznatelnější. V rámci projektu bylo vyvíjeno a standardizováno 12 diagnostických nástrojů, které jsou z větší části recenzované v tomto čísle Testfora. Část z nich byla vytvořena nově ve spolupráci s českými autory, u části se jednalo o adaptaci ze zahraničí. Většina z těchto nástrojů je již v distribuci.
projekt DIS; diagnostické nástroje diagnostika dětí; poradenská praxe
References
Jabůrek, M. (2013). Představení projektu DIS a jeho výstupů – 12 diagnostických nástrojů. E-psychologie, 7(2), 25–28.