Recenze testů
Hlavním zájmem časopisu Testforum jsou recenze psychodiagnostických metod.
Následující tabulka proto obsahuje veškeré testy, které byly dosud recenzovány, spolu s doprovodnými informacemi a hodnocením obou recenzentů.
metoda | autoři, vydavatel a rok vydání |
recenzent | normy, validita, reliabilita* |
doporučení ** | vydání recenze *** | ||
Adaptivní maticový test (AMT) | Hornke, L.F., Etzel, S., Rettig, K. (Hoskovcová, S.). Assessment Systems Czech Republic (2011). |
Adam Ťápal Vít Gabrhel |
1,5 | 1 | 4 | 4 | 2018:11 |
Beckova sebeposuzovací škála depresivity pro dospělé (BDI-II) | Beck, A.T., Steer, R.A., Brown, G. (Preiss, M., Vacíř, K.). Psychodiagnostika (1999). |
Jaroslav Gottfried | 4 | 4 | 5 | 5 | 2019:12 |
Bochumský osobnostní dotazník (BIP) | Hossiep, Paschen (Hoskovcová, Vybíralová). Testcentrum (2011). |
Jan Kuba | 4 | 3 | 4 | 5 | 2014:4 |
Cognistat | Kiernan, R., Mueller, J. & Langston, J. W. (Kulišťák, P.). Novatek medical data systems (2014). |
Adéla Tofflová | 3 | 3 | 0 | 7 | 2015:5 |
Diagnostická baterie kognitivních procesů (CAS2) | Naglieri, J.A., Das, J.P., Goldstein, S. (Krejčová, L.). Propsyco (2017) | Martin Pírko | 3,5 | 3,5 | 3,5 | 5 | 2018:10 |
Diagnostika struktury matematických schopností (DISMAS) | Traspe, Skalková. NÚV (2014). |
Sylva Hönigová | 4 | 4 | 4 | 5 | 2014:4 |
Dotazník motivace k výkonu (LMI) | Schuler, Prochaska (Hoskovcová). Testcentrum (2011). | Jitka Sedláková, Lenka Knapová | 1,5 | 0 | 0 | 2 | 2017:8 |
Dotazník výkonové motivace | Pardel, Maršálová, Hrabovská. Psychodiagnostika (1992) | Kristína Mitterová | 1,5 | 1 | 3 | 1 | 2016:7 |
Dotazník volby povolání a plánování profesní kariéry | Holland, J. L., & kol. (Hoskovcová, S.) Testcentrum (2003). |
Ludmila Kašpárková | 0 | 0 | 0 | 1 | 2015:5 |
Dotazník rodičovského přijetí a odmítnutí/kontroly(PARQ/Control) | Rohner (Fajmonová, Širůček). NÚV (2013). |
Lenka Lacinová Ondřej Bouša |
4 3 |
3 3 |
3 3 |
5 5 |
2014:4 2014:4 |
DysTest | Cimlerová a kol. Masarykova univerzita (2015) |
Barbora Neuwirthová | 1 | 1 | 1 | 4 | 2015:6 |
Grassiho test organicity | Grassi, Koubek, & Roušalová. Psychodiagnostika (1992) | Vendula Šamajová | 1 | 1 | 3 | 7 | 2016:7 |
Inteligenční a vývojová škála pro děti ve věku 5–10 let | A. Grob a kol. (Krejčířová a kol.). Testcentrum (2013). |
Lenka Krejčová | 5 | 4 | 3 | 3 | 2014:4 |
Inventář stylů osobnosti a poruch osobnosti (PSSI) | Kuhl, J., Kazén, M., & Švancara, J. T&CC (2009). |
Adam Klocek a Jana Máchová | 0 | 3 | 1 | 2 | 2017:9 |
Londýnská věž (ToL) | Shallice, T. (Bezdíček, O., Michalec, J.) Univerzita Karlova (2018) |
Martin Pírko, Jiří Čeněk | 3 | 3 | 3 | 3 | 2019:12 |
Minnesota Multiphasic Personality Inventory 2 (MMPI-2) |
Butcher, J.N., et al. (Netík, K.) |
Jitka Čurdová, Martina Pourová | 1 | 1 | 1 | 3 | 2019:12 |
Multifaktorový osobnostní profil | Daňková, B., Máchová, L., Divišová E. T&CC (2014). |
Lucia Gálová Daniel Dostál |
1,5 1,5 |
3 3 |
3 1,5 |
4 4 |
2015:5 2015:5 |
Paměťový test učení (PTU) | Rey, A. (Preiss, M.). Psychodiagnostika (1998). |
Jolana Stehlíková | 5 | 3 | 4 | 5 | 2018:11 |
Parental Bonding Instrument (PBI) | Parker, G., Tupling, H., Brown, L.B. (Čikošová, E., Preiss, M.). Propsyco (2011) | Adéla Woznicová | 1 | 1 | 3 | 4/7 | 2018:10 |
Rey-Osterriethova komplexní figura | (Košč, Novák). Psychodiagnostika (1997). |
Veronika Krčová | 1 | 1 | 1 | 7 | 2014:4 |
Sebeposuzovací škála depresivity pro děti (CDI) | Kovacks, M. (Preiss, M.). Psychodiagnostika (2011). | Aneta Cvrčková | 1 | 0 | 0 | 1 | 2016:8 |
Škály na měření úzkosti a úzkostlivosti dětí - revize (ŠAD-R) | Müllner a kol. (Toman). Psychodiagnostika (2013). |
Martina Kotková | 4 | 3,5 | 3 | 5 | 2014:4 |
Snijders-Oomen neverbální inteligenční test (SON-R 2½-7) | Tellegen, P.J., Laros, J.A. (Krejčířová a kol). Testcentrum (2008). |
Edita Chvojková Štěpán Postulka Tereza Horáková |
3,5 | 4 | 3 | 5 | 2018:11 |
Test cesty | Reitan, & Wolfson (Preiss, & Preiss). Psychodiagnostika (2006). |
Jiří Motýl | 4 | 3 | 0 | 7 | 2015:6 |
Test struktury zájmů (AIST-R) | Bergmann, Eder (Mezera). Testcentrum (2006). |
Vít Gabrhel | 0 | 0 | 0 | 1 | 2015:6 |
Test pozornosti d2 | Brickenkamp, Zillmer (Balcar). Testcentrum (1998). |
Vít Gabrhel Jakub Kraus |
3 3 |
3 3 |
5 5 |
5 5 |
2014:4 2015:5 |
Test pro identifikaci nadaných žáků v matematice (TIM3–5) | Cígler et al. (2017) Masarykova univerzita |
Lenka Krejčová Tomáš Urbánek |
5 5 |
5 5 |
5 5 |
5 5 |
2019:12 2019:12 |
Wechslerova zkrácená paměťová škála (WMS-IIIa) | Wechsler, D. (Jenčová, A., Černochová, D.). Testcentrum (2011). |
Renata Hlavová Anna Marie Rosická |
3 | 1 | 1 | 2 | 2018:11 |
Vysvětlivky:
* Normy, validita, reliabilita
Čísla jsou uvedena v pořadí normy, validita a reliabilita. Hodnoty znamenají:
[n/a] = atribut není použitelný
0 = nelze posoudit, nedostatek informací
1 = neadekvátní, nedostatečný
3 = adekvátní nebo přiměřený
4 = dobrý
5 = vynikající
** Doporučení
1 = Pouze výzkumný nástroj. Ne pro použití v praxi.
2 = Vhodný pouze pro užití expertním uživatelem za kontrolovaných podmínek nebo ve velmi omezených aplikačních oblastech
3 = Vhodný pro použití pod supervizí v oblasti(ech) definovaných distributorem, libovolnými uživateli s obecnými kompetencemi pro používání a administraci testů.
4 = Vyžaduje další vývoj. Vhodný pouze pro použití ve výzkumu.
5 = Vhodný pro použití v oblasti(ech) definovaných distributorem uživateli, kteří splňují speciální kvalifikační požadavky.
6 = Vhodný pro sebevyšetření bez supervise v aplikační(ch) oblasti(ech) definovaných distributorem.
7 = Jiné (podrobnosti v recenzi).
*** Vydání recenze
Datum publikace recenze v Testforu, nikoliv datum vytvoření recenze. Uvedeno ve formátu rok:číslo.